silvitra acquisto
viagra token
Arad, 15 noiembrie
Summitul ARFO 2025
Vreau să mă înscriu

Desfășurare eveniment

Participanții sunt așteptați în intervalul 8:00 – 9:00 pentru check-in și cafea. Summitul începe la ora 09:00 cu sesiunea plenară și se va încheia la ora 19:00. Va conține două sesiuni în plen și patru workshop-uri pe diverse teme de interes pe care le veți alege în proximitatea evenimentului.

Program Summit
15 noiembrie

8:00 - 9:00
9:00 - 11:00
11:00 - 11:30
11:30 - 12:20
12:30 - 13:20
13:30 - 15:00
15:00 - 15:50
16:00 - 16:50
17:00 - 17:30
17:30 - 19:00
Check-in și cafea
Sesiune plenară 1
Pauză cafea
Workshop 1
Workshop 2
Prânz
Workshop 3
Workshop 4
Pauză cafea
Sesiune plenară 2

Workshopuri

În curs de actualizare.

Aniela de Vegvar

Asistent Social și Psihoterapeut

Darul rezilienței: Cum ne sprijinim copiii să crească frumos dincolo de adversitate

Acest atelier oferă părinților adoptivi și profesioniștilor din domeniul social o privire practică și inspirațională asupra modului în care reziliența se formează în viața adolescenților. Bazat pe cercetări de la Harvard Center on the Developing Child, Cambridge Encyclopedia of Child Development, pe instrumentele practice TBRI® (Karyn Purvis Institute) și pe abordarea Cercul Siguranței, atelierul combină știința cu experiența de zi cu zi. Participanții vor descoperi cum relațiile sigure, consecvente și pline de empatie ajută copiii să depășească trauma, pierderea și dificultățile de atașament. Prin exemple concrete, exerciții interactive și idei aplicabile acasă, părinții vor pleca echipați cu strategii clare pentru a cultiva încredere, speranță și reziliență. Este o invitație de a descoperi că reziliența este un dar care se clădește pas cu pas, în relații de iubire și sprijin.  

Daniela Nădăban

Psihoterapeut

Oboseala cronică nu sună niciodată de două ori

Cu toții avem senzația că nu ne ajunge timpul. De ce se întîmplă asta? Pentru că avem multe de făcut și intrăm în criză de timp. Problemele nerezolvate de ieri-alaltăieri ni s-au aglomerat și colac peste pupăză, apar urgențe — exact în momentul în care ar fi util să prioritizăm și să acționăm cu pași mici și concreți. Și atunci ce facem? Tragem tare!

Sunt Daniela Nădăban, psihoterapeut și psiholog clinician cu peste 20 de ani experiență în lucrul cu copiii defavorizați, instituționalizați sau în situații de risc. Mă aflu aici pentru că, în practica mea, am întâlnit frecvent părinți și profesioniști care se simțeau atât de epuizați încât nu mai puteau face față problemelor cu care se confruntau. Fie ele în familie sau într-o instituție ce se ocupa cu ajutorarea altor persoane. De ce se întîmpla asta? Din cauza epuizării. Din păcate, deși epuizarea cronică este foarte frecventă, adesea ea se sustrage percepției noastre. Tocmai datorită caracterului său invizibil, elusiv, combaterea ei necesită soluții concrete, obiective, deloc ușor de pus în practică.

În aceste condiții/acestea fiind zise, care ar fi obiectivul meu? Cu ce v-aș putea ajuta eu? Astăzi veți pleca de aici cu cel puțin trei idei concrete, extrem de eficiente, pe care le puteți pune în practică imediat pentru a vă îmbunătăți semnificativ calitatea vieții voastre și a celor dragi vouă.

Alexandru Jurje

Pastor și părinte adoptiv

Implicarea bisericii

Pornind de la bazele biblice și teologice pentru care Biserica s-ar implica în ușurarea suferinței copiilor fără familie vom descrie și discuta câteva căi practice prin care Biserica se poate alătura celor care au făcut din adopția copiilor fără familie preocuparea lor centrală. Vom descrie modalitățile prin care ARFO poate asista bisericile și liderii acestora în promovarea și susținerea adopției. 

Vom urmări: Înțelegerea metaforei adopției prin care Apostolul Pavel descrie includerea creștinilor în noua familie a lui Dumnezeu și implicațiile acesteia asupra practicii adopției de către creștini. Descrierea câtorva modalități concrete în care Biserica poate oferi sprijin persoanelor, familiilor și organizațiilor implicate în adopție.

Cyberbullying

Agresiunea cibernetică este un fenomen care afectează viața tot mai multor copii și adolescenți. Ne propunem să discutăm câteva căi de prevenire, abordare și soluționare a cazurilor de cyberbullying, astfel încât copiii cu trecut traumatic să poată fi asistați în navigarea printre capcanele mediului online. 

Accesul facil la social-media al acestora face ca agresiunea să poată fi propagată cu ușurință și într-un mod depersonalizat, care însă poate avea efecte foarte grave, mai ales asupra copiilor care provin din medii dificile. Părinții, educatorii, lucrătorii sociali pot fi informați și pregătiți pentru abordarea acestui aspect specific al vieții cotidiene.

Corina Caba

Fondator și Director Fundația Casa Speranței

Disciplina în cazul copiilor cu istoric de traumă

Acest workshop va aborda chestiuni importante întâlnite în modelarea comportamentului copiilor sau adolescenților cu istoric de traumă. Deși tendința noastră este de cele mai multe ori să încercăm schimbarea comportamentului rapid, acest workshop va pleda pentru abordarea schimbării într-o manieră mai profundă, țintind spre o transformare interioară și finalizând cu comportamentul. Creșterea copiilor și adolescenților care au suferit traume nu este ceva ce se se poate rezolva rapid, ci mai degrabă un maraton de manifestare a grijii și dragostei.

Simptomatologia abuzului - cum o recunoști la copii

Semnele şi simptomele fizice ale abuzului sunt uşor de identificat de un observator atent. Dar în cazul abuzurilor emoționale şi/sau sexuale simptomele sunt mai greu de constatat. În cadrul seminarului specialiştii din domeniile de psihologie şi asistență socială se vor familiariza cu procesul de identificare a diferitelor tipuri de abuzuri.

Andreea Neag

Părinte adoptiv și coach

Creștem Împreună

Acest atelier oferă un spațiu sigur de învățare, conectare și sprijin. Vom explora împreună cauzele profunde ale anxietății adolescenților, vom învăța să recunoaștem semnalele subtile și vom descoperi strategii concrete pentru a construi încredere, stabilitate și echilibru emoțional în relația cu copiii noștri. 

 

Laura Andreș

Fondator și președintele Asociației Oaza

Integrarea în societate a copilului adoptat: provocări, soluții și resurse pentru părinți

Workshop-ul are ca obiective înțelegerea etapelor prin care trece copilul adoptat în procesul de integrare, conștientizarea rolului părinților în sprijinirea copilului, oferirea de strategii practice pentru sprijinirea adaptării la grădiniță, școală și comunitate și crearea unui spațiu de împărtășire între părinți.

În cadrul workshop-ului vor fi discutate atât aspecte teoretice cat si modalități practice de integrare a copiilor adoptați în societate.

Oana Morcan

Lect. univ. dr. a Universității de Vest "Vasile Goldiş" din Arad.

Psihoterapia sistemică în adopție: prevenirea rupturilor relaționale și promovarea sănătății emoționale

Acest workshop își propune să ofere un cadru de reflecție și formare bazat pe dovezi științifice recente din domeniul psihoterapiei sistemice, al teoriei atașamentului și al traumei complexe. Cercetările contemporane subliniază faptul că procesele de adopție implică nu doar o reorganizare a dinamicilor familiale, ci și o restructurare profundă a reprezentărilor de sine și ale celuilalt, cu impact asupra dezvoltării relaționale și emoționale a copilului (Dozier et al., 2012; Neil, 2018). În acest context, intervențiile sistemice s-au dovedit eficiente în consolidarea atașamentului securizant, ameliorarea simptomelor asociate traumelor precoce și prevenirea rupturilor relaționale dintre copilul adoptat și părinții săi (Palacios & Brodzinsky, 2010; Jones & Henderson, 2019).

Workshopul va explora, prin studii de caz, analiză teoretică și exerciții experiențiale, mecanismele de co-reglare emoțională, reconstrucția narațiunii familiale și integrarea identitară a copilului în sistemul adoptiv. Evenimentul se adresează profesioniștilor din domeniul sănătății mintale, psihoterapiei,psihologiei, asistenței sociale și educației, interesați să aprofundeze modelele de intervenție sistemică validate empiric și să dezvolte competențe avansate în susținerea sănătății relaționale și emoționale în familiile adoptive.

Ioana Todoran

Psiholog și Psihoterapeut

Relația de cuplu, resursă esențială în parentingul adoptiv

Familia se construiește pe baza relației de cuplu, iar atunci când părinții adoptatori se confruntă cu provocări, siguranța emoțională dintre parteneri devine esențială. În acest atelier interactiv, vom explora cum să întărim conexiunea și încrederea reciprocă, astfel încât copilul adoptat să crească într-un mediu stabil, plin de iubire și înțelegere.

Abordarea comportamentelor dificile la copiii adoptați

Acest atelier este gândit pentru a sprijini părinții care au adoptat copii și care se confruntă cu dificultăți în procesul de creștere și educare. Vom explora împreună perspective și metode care să ajute la înțelegerea comportamentelor dificile, precum și la construirea unui climat familial bazat pe siguranță, empatie și sprijin reciproc.

Alina Druță

Presedinte ACMO

Rolul interacțiunii conștiente în conectarea cu copilul tău

Strategiile de mindfulness din Intervenția Relațională bazată pe Încredere (TBRI) sunt o componentă crucială pentru a crea un mediu de îngrijire sănătos și susținător, ajutând atât adulții care oferă îngrijire,, cât și copiii să navigheze prin provocările emoționale și să construiască relații bazate pe încredere și vindecare.

Vom explora împreună componentele strategiei de mindfulness din TBRI: autoreglarea emoțională a îngrijitorului, care ajută îngrijitorii să gestioneze mai bine stresul și să mențină o stare de echilibru emoțional în fața comportamentelor dificile; prezența conștientă, prin care îngrijitorii pot observa mai clar semnalele nonverbale ale copilului, facilitând o mai bună înțelegere și conectare; răspunsuri deliberate, nu reactive, când îngrijitorii răspund în mod intenționat și calculat la comportamentele provocatoare ale copiilor; și autoreflecția, care dezvoltă o mai mare conștientizare a propriilor tipare de comportament, declanșatoare emoționale și prejudecăți, permițându-le îngrijitorilor să intervină mai eficient în relația cu copilul.

Dawn Hoffman

Terapeut certificat în integrarea senzorială

Ajutând copiii să înflorească: Strategii senzoriale pentru fiecare copil

Fiecare copil experimentează lumea prin intermediul simțurilor. Modul în care procesează imaginile, sunetele, texturile, gusturile și mișcarea le influențează felul în care învață, se joacă și se conectează cu ceilalți. Unii copii pot avea provocări suplimentare în această privință, ceea ce face ca rutinele zilnice să pară copleșitoare sau frustrante atât pentru ei, cât și pentru familiile lor. Înțelegerea procesării senzoriale – și a modului în care poate fi sprijinită – îi ajută pe părinți, îngrijitori și educatori să creeze medii în care copilul se simte în siguranță, echilibrat și pregătit să crească. În această prezentare, vom explora strategii senzoriale simple și practice care pot face viața de zi cu zi mai ușoară, pot reduce stresul, pot întări conexiunea și îl pot ajuta pe fiecare copil să își atingă potențialul maxim.

Alina Costin

Profesor universitar, Departamentul de Pedagogie, Psihologie și Asistență Socială

Rahela Anemona Ban

Absolventă a Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială

Adopția ca proces de reconstrucție identitară. Dimensiuni emoționale, sociale și simbolice.  

Workshopul explorează adopția ca proces de reconstrucție identitară în viața cuplurilor, cu accent pe dimensiunile emoționale, sociale și simbolice ale deciziei de a adopta. Vor fi analizate temele legate de pierdere, ambivalență, legitimitate parentală și integrare socială, în contextul tranziției către parentalitatea adoptivă.

Workshopul răspunde la următoarele întrebări esențiale:

 Cum influențează procesul adopției reconstrucția identitară a cuplului?

 Care sunt principalele dimensiuni emoționale și sociale implicate în decizia de a adopta?

 Cum sunt percepuți și acceptați părinții adoptivi în comunitate și familie?

 

 

Liliana Renate Bran

Doctor în Medicină, conferențiar universitar și director al Școlii Postliceale Sanitare Arad

Olivia Costin

Centrul pentru Recuperarea Copiilor Neuromotori și alte Dizabilități

Copilul adoptat și arta de a construi punți dincolo de bariere. Îngrijirea sănătății mentale și cultivarea echilibrului emoțional al copilului adoptat.

Un workshop dedicat părinților adoptatori care doresc să înțeleagă comportamentele opozante și mecanismele de apărare ale copilului adoptat. Workshopul se adresează părinților aflați în procesul de adopție și are ca obiectiv înțelegerea și gestionarea particularităților emoționale și comportamentale ale copiilor. Participanții vor dobândi instrumente practice pentru a sprijini integrarea copilului în familie și pentru a construi relații sănătoase, bazate pe siguranță și încredere.

 

Mihaela Gavrilă-Ardelean

Profesor Universitar

Bianca Vanessa Culda

Consilier

Cum liniștim furtuna - Reglarea emoțională și pașii de reconectare când emoțiile copiilor dau pe dinafară. Un ghid practic pentru parinti.

„Cum liniștim furtuna” este un workshop interactiv dedicat părinților care se confruntă cu emoțiile intense ale copiilor. Pornim de la ideea că emoțiile copilului au nevoie de prezența părintelui, iar familia poate deveni cel mai sigur spațiu de sprijin. Participanții vor descoperi strategii simple și pași practici prin care să rămână calmi și disponibili atunci când „emoțiile dau pe dinafară”. Workshopul se adresează în mod special familiilor adoptive, dar și tuturor părinților care își doresc o relație echilibrată cu copiii lor.

Liviu Mihăileanu

Președinte ARFO

Împreună pentru copii și familii vulnerabile – colaborare între autorități, organizații și comunități ecleziale

În cadrul Summiturilor ARFO 2025 – la București (1 noiembrie) și Arad (15 noiembrie) – vă invităm la un workshop dedicat colaborării dintre autoritățile locale (DGASPC, DAS), organizațiile non-guvernamentale și comunitățile ecleziale.

Scopul acestei întâlniri este să identificăm moduri practice de a lucra împreună, astfel încât să putem răspunde mai eficient nevoilor sociale și umane din comunitate, în special celor legate de protecția copilului și adopție.

Credem că schimbarea reală se produce atunci când instituțiile publice, societatea civilă și comunitățile locale colaborează cu încredere, respect și o viziune comună pentru binele copiilor.

Vă așteptăm să construim împreună parteneriate care aduc speranță și sprijin real familiilor și copiilor aflați în dificultate.

Locație eveniment

Biserica Metanoia
str. Tribunul Dobra, nr.8, Arad

https://bisericametanoia.ro/

Costuri

Summit
100 lei 130lei

  • 2 sesiuni plenare
  • 4 workshop-uri
  • Masă prânz
  • Cafea
  • Materiale Summit

Preț early booking
până pe 8 noiembrie!

Vreau să mă înscriu

Summit (copil 5 – 12 ani)
50 lei 60lei

  • Activități recreative, fun
  • Snackuri
  • Activități terapeutice
  • Masa prânz
  • Oferim îngrijire copii doar 
pe perioada Summit-ului

Preț early booking
până pe 8 noiembrie!

Vreau să mă înscriu
Dacă banii sunt inconvenientul din cauza căruia nu puteți participa, vă rugăm să vă înscrieți, iar apoi să ne contactați la adresa contact@romaniafaraorfani.ro ca sa ne descrieți pe scurt situația dumneavoastră și suma pe care o puteți plăti, iar noi vă vom răspunde pentru a găsi soluții.
online priligy fortune healthcare

Aniela de Vegvar

Aniela (Duma) de Vegvar este asistent social principal (înregistrată în Registrul Național al Asistenților Sociali, nr. 5693, Arad) și psihoterapeut, cu experiență în lucrul cu copii, adolescenți și familii. Parcursul ei profesional îmbină asistența socială cu psihoterapia, permițându-i să abordeze atât dimensiunile sistemice, cât și pe cele individuale ale stării de bine. De-a lungul carierei, s-a dedicat sprijinirii adolescenților pentru a-și construi reziliența, a depăși traumele și a dezvolta strategii sănătoase de adaptare în medii de susținere. Cu o bază solidă în practici validate științific și o pasiune pentru îngrijirea holistică, ea integrează instrumente terapeutice cu implicarea comunitară pentru a împuternici tinerii vulnerabili. În cadrul acestei conferințe, organizate de Alianța România Fără Orfani, va împărtăși perspective și strategii practice pentru cultivarea rezilienței la adolescenți, în special la cei care cresc în contexte familiale sau sociale dificile.

Dana Nădăban

Psihoterapeut cu practică independentă de peste 20 de ani. A lucrat cu copiii care sufereau de traumă complexă în formă continuată în colaborare cu diverse asociații și fundații din țară. Specializată în psihoterapie rațional – emotivă și comportamentală, formator și psiholog clinician. Pe parcursul carierei a participat la numeroase cursuri de formare continuă – pentru angajații caselor de tip familial, pentru familiile adoptive sau de plasament – ce au avut ca obiectiv prevenirea agravării epuizării cronice care se poate instala adesea la persoanele care lucrează în mediile de mai sus.

Din 2017 a iniţiat, organizat şi lecturat în tabere pentru copiii și adulți prin care aceștia au învățat să își gestioneze emoțiile, să îşi reducă stresul și să contracareze efectele sindromului de epuizare cronică (burnout).

Este căsătorită de peste 30 de ani, are 3 fii majori.

Alexandru Jurje

Alexandru Jurje, inginer preocupat de cele sfinte și pastor preocupat de cele pământești, căsătorit cu Debora, tatăl lui Maia și Cris, navighează apele învolburate ale vieții de soț, părinte și ghid al celor care mai caută pe Dumnezeu și care mai vor să facă ceva semnificativ în lume.

Corina Caba

Corina Caba, este Fondator și Director al Fundației Casa Speranței din Oradea. Este asistent social de peste 20 de ani și împreună cu colegii săi au ajutat peste 400 de copii abandonați sau orfani să-și găsească familii iubitoare și permanente. Ea însăși a adoptat patru copii.

Pasiunea ei este de a vedea fiecare copil tratat ca cel mai important, indiferent de sex, etnie, dizabilități sau vârstă.

Convingerea Corinei este că dreptul fundamental al fiecărui copil este să crească într-o familie permanentă și sigură. A lucrat toată viața împotriva instituționalizării copiilor și crede că ar trebui să fie doar două opțiuni pentru copil: familia biologică sau familia adoptivă.

Andrea Neag

Este pasionată de coaching, neuroștiință și poveștile de viață ale oamenilor.
Crede în capacitatea de devenire a oamenilor și din 2011 îi susține prin coaching, fiind Life-Coach acreditat național și internațional, absolventă a Noble Manhattan Coaching (cea mai veche școală de coaching din Europa).

Este Licențiată în Managementul organizației (licență & master 2011) și din 2021 a Facultății de Medicină și Farmacie Oradea (asistență medicală generală).

Crede în formare și învățare continuă, fiind formator și trainer acreditat CNFPA (2010), consilier pentru dezvoltare personală (2010) lucrând în cadrul proiectelor europene destinate persoanelor vulnerabile.
Participă la cursurile organizate de Alianța România fără Orfani: cursul TBRI pentru îngrijitori (2023), trainer în ICT (Îngrijirea Competentă în Traumă-2024), trainer al cursului dedicat Valorii de Sine (2024).

Din 2023 include și abordarea integrativă terapiei sistemice de familie, specializându-se în Coachingului transgenerațional, fiind practician al metodei GeberationCode Romania®️ și al jocului Rădăcini Puternice®️.

Dintre toate cursurile și școlile făcute, cea mai prețioasă ca învățături și descoperiri despre Sine o consideră “școala de mamă” , având 2 băieți: unul adoptat și unul biologic

Laura Andres

Laura Andreș este asistent social de peste 20 de ani, fondator și președintele Asociației Oaza, Arad din 1996. Din anul 2001 este părinte adoptiv “cu acte in regulă” pentru un copil și fără acte, dar cu inima, pentru zeci de copii. In prezent conduce un Centru de Zi pentru copii ce provin din medii dezavantajate social și economic și oferă servicii de supervizare pentru personalul din serviciile sociale cu care colaborează.

Oana Morcan

Lect. univ. dr. Oana MORCAN, din cadrul Universității de Vest „Vasile Goldiș” din Arad, deține o diplomă de licență în Psihologie, un master în Psihologie Clinică și Psihoterapii, formare în psihoterapie, precum și o diplomă de licență în domeniul asistenței sociale. A urmat studii postuniversitare în Sănătate Mintală și Consiliere în Adopții, iar ulterior a obținut titlul de doctor în Sociologie.

În prezent, activează în propriul cabinet de psihologie, atât ca psiholog clinician, cât și ca psihoterapeut sistemic-familial. Este lector în cadrul Departamentului de Științe Psiho-Socio-Umane al Universității de Vest „Vasile Goldiș” din Arad, unde coordonează practica de teren a studenților și predă discipline din domeniul parteneriatului public-privat în psihologie, la nivel de licență, precum și în cadrul Masteratului de Psihologie Clinică și Psihoterapii. Printre disciplinele predate se numără: Sociologia educației, Consiliere psihopedagogică și orientare vocațională, Metode și tehnici de orientare vocațională și managementul carierei, Integrarea și incluziunea copiilor cu cerințe educative speciale, Psihologie socială și Introducere în psihologie.

Este membru fondator al Alianței România fără Orfani și președinta Asociației Șansa Schimbării. Domeniile sale de interes academic includ adopția, munca socială în domeniul demenței, coordonarea proiectelor private de asistență maternală și familii de plasament, abordarea socială a persoanelor cu dizabilități și perspectiva modelului social în practica și valorile activității sociale, în special în domeniul tineretului și al adopției. Publicațiile sale includ o carte, peste 40 de articole științifice, precum și mai multe capitole de carte și recenzii.

Ioana Todoran

Ioana Todoran este psihoterapeut sistemic, coach, formator și facilitator certificat al programului de educație parentală “Cercul siguranței”. Este fondatoarea grupului “De tine cine are grijă?” – primul grup de sprijin pentru părinții copiilor cu nevoi speciale din Timișoara.

Ca fost părinte de plasament, ea s-a specializat în abordarea copiilor cu istoric de traumă, urmând cursuri ca MWC (Mindfulness and Wellbeing of Children) și TBRI (Trust Based Relationship Intervention). Are un masterat în integrarea educațională a copiilor cu dizabilități și peste cincisprezece ani de experiență în acest domeniu.

Lucrează cu familii și adolescenți și este organizator al taberelor de reconectare în cuplu “Acasă”. Este căsătorită de douăzeci de ani și mamă a doi băieți.

Alina Druță

Cu o experiență de peste un deceniu, Alina și-a consacrat cariera lucrând cu adolescenți și tineri care au trecut prin dificultăți majore, cum ar fi adversitatea, îngrijirea rezidențială și abuzul. Ea este co-fondatoare și președintă a Alianței Naționale Creștine pentru Orfani din Moldova. Împreună cu soțul ei, este mamă a doi fii biologici și a șase fiice în plasament. În ultimii șase ani, a coordonat programe de formare privind Intervenția Relațională Bazată pe Încredere (TBRI), adresate ONG-urilor locale și angajaților guvernamentali din domeniul protecției copilului, având ca obiectiv sprijinul copiilor afectați de traume. De asemenea este Trainer în “Prim Ajutor pentru Stres Operațional”.

Dawn Hoffman

Dawn Hoffman, este terapeut ocupațional cu 34 de ani de experiență și certificare în integrarea senzorială. Pasiunea ei pentru a sprijini copiii și familiile a început în 1999, când a făcut prima ei călătorie misionară în România. Din 2014, Dawn locuiește permanent în România ca misionară, munca ei se focalizează pe echiparea părinților și a specialiștilor la nivel national, pentru a înțelege și sprijini mai bine nevoile copiilor legate de procesarea senzorială. În afara activității profesionale, îi place să facă plimbări lungi, să practice fotografia și să exploreze frumusețea satelor și a peisajelor rurale.

Alina Costin

Alina Costin (doctor, născută în 1976) este profesor asociat la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Departamentul de Pedagogie, Psihologie și Asistență Socială. Predă în domeniile practicii directe, managementului de caz în protecția copilului, sistemului de asistență socială din România. Este pasionată de problematica protecției copilului și este implicată în coordonarea activităților de voluntariat în asistența socială. A participat ca cercetător expert la diferite proiecte europene sau a coordonat proiecte cu finanțare locală pe tema încurajării activismului tinerilor sau a promovării unui mod de viață sănătos. A fost profesor invitat la Universidad de Coimbra – Facultatea de Psicologia e de Ciências da Educação – Coimbra și la IUM Academy School-Napoli, Italia, Departamentul de Limbi. În prezent, desfășoară cercetări privind potențialul familiilor de a preveni consumul de droguri la copii și este implicată în diverse cercetări științifice.

Din punct de vedere educațional, a absolvit Facultatea de Psihologie a Universității din București și a urmat un stagiu la Universitatea din Padova, Italia. De asemenea, a obținut o specializare în psihopedagogie specială și un master în Psihologie clinică și intervenție terapeutică, tot la Universitatea din București.

În cadrul cabinetului său privat, oferă suport atât individual, cât și familiilor și cuplurilor care trec prin momente dificile. Are o experiență de peste 15 ani în lucrul cu familii și copiii acestora, în calitate de consilier școlar, în special în cadrul școlilor private internaționale.

A lucrat îndeaproape cu copii care manifestă comportamente dificile sau retragere emoțională, dar și cu cei care se confruntă cu provocările adaptării la un nou mediu școlar sau cultural. Înțelege din proprie experiență complexitatea rolului de părinte, fiind mama a doi copii – o fetiță de 9 ani și un băiețel de 5 ani. În activitatea sa, privește cu empatie eforturile părinților și le oferă sprijinul necesar pentru a-și înțelege și gestiona mai bine provocările din viața de zi cu zi.

Rahela Anemona Ban

Ban Rahela este absolventă a Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială și a unui master în Servicii de asistență socială. În prezent, este doctorand în Asistență Socială, cu tema Protecția socială a adolescenților expuși la fenomenul de cyberbullying în școlile din România. Dezvoltarea unor modele de intervenție socială, și masterand în Consiliere și evaluare psihologică. Urmează formarea în psihoterapie experiențială. Interesele sale profesionale includ protecția copilului, susținerea familiilor adoptive și promovarea sănătății emoționale în procesul de adaptare și integrare post-adopție.

Liliana Renate Bran

Prezentare Conf.univ.dr.Liliana Bran este  Doctor în Medicină, conferențiar universitar la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad și director al Școlii Postliceale Sanitare Arad. Autoare a numeroase lucrări de specialitate în domeniul sănătății și educației medicale, cu o experiență de peste 30 de ani în formarea asistenților medicali și dezvoltarea educației sanitare. Dr. Liliana Renate Bran se concentrează pe aplicarea principiilor psihologice în educație, consiliere și sănătate, cu o abordare orientată spre dezvoltarea și bunăstarea individului în contextul social.

Olivia Costin

Costin Olivia este masterandă în cadrul programului de Psihologie Clinică la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca și absolventă a Facultății de Psihologie. În prezent, urmează formarea în Process Based CBT (CB-PBT), oferită de Asociația Process Based Therapy. Este implicată în activități de voluntariat la Centrul pentru Recuperarea Copiilor Neuromotori și alte Dizabilități – Grădinița Malteză și a coordonat workshopuri dedicate depresiei la copii și adolescenți. Interesele sale profesionale includ domeniile adicțiilor și sănătatea mintală a pacientului psihiatric.

Mihaela Gavrilă-Ardelean

Prof. univ. dr. Mihaela Gavrilă-Ardelean este autoarea a peste 30 de cărți și a numeroase articole de specialitate în domeniul asistenței sociale și sănătății mentale. Cercetările sale se concentrează pe aspecte legate de sănătatea mintală, integrarea socială și intervenții pentru persoane cu tulburări psihice, precum și pe teme care privesc copiii și tinerii —inclusiv dezvoltarea psihosocială, vulnerabilitățile în context familial şi educațional și prevenirea riscurilor. În proiectele sale, a coordonat inițiative internaționale în domeniul sănătății mintale și inserției sociale, colaborând la elaborarea de bune practici pentru lucrul cu copii, adolescenți și grupuri vulnerabile. (Proiectul „Employabilité en Europe, Santé Publique et Santé Mentale” și programele de tutorat în psihiatrie și sănătate mentală)

Bianca Vanessa Culda

Culda Bianca Vanessa este doctorandă în cadrul Școlii Doctorale Interdisciplinare, domeniul Asistență Socială, la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad. Tema cercetării sale vizează integrarea socială a adolescenților cu cerințe educaționale speciale, cu accent pe dezvoltarea autonomiei și a competențelor sociale. Este consilier într-un centru de terapie, unde desfășoară activități educaționale, consiliere individuală și de grup, precum și programe de sprijin pentru copii și adolescenți cu dificultăți de adaptare. Prin experiența sa practică, promovează colaborarea între familie, școală și comunitate și contribuie la crearea unor contexte incluzive care sprijină dezvoltarea emoțională și socială a copiilor.

Adiel Bunescu

Adiel Bunescu locuiește în București, este căsătorit cu Simona și împreună au patru copii: Erica, Sara, Vlad și Moise. A absolvit Facultatea de Relații Comerciale și Financiar-Bancare din cadrul Universității Româno-Americane și a obținut un Master of Divinity de la Moody Graduate School (Moody Bible Institute).

Timp de șapte ani a lucrat cu tinerii și studenții și a contribuit la plantarea bisericii Missio Dei din București. În prezent este pastor al Bisericii Missio Dei, precum și coach & trainer. În toate aceste roluri își îndeplinește vocația de a fi alături de oameni pentru a-i ajuta să se dezvolte, să își găsească direcția și să își atingă scopurile în viața personală, în afaceri sau în lucrarea creștină.

Împreună cu soția și copiii, Adiel a decis să primească în plasament și apoi să adopte un copil cu mari probleme medicale, înțelegând că dragostea lui Dumnezeu ne învață să iubim la rândul nostru în modurile cele mai practice.

Summitul ARFO 2025 – Arad

Summitul ARFO 2025 – Arad