Soluții de prevenire și intervenție pentru cei care ajută persoanele cu istoric de traumă
Acest modul de formare este conceput pentru a oferi o imagine de ansamblu concisă asupra stresului traumatic secundar (a modului în care acesta diferă de stres și burnout) și impactul său potențial asupra profesioniștilor care servesc persoanele cu istoric de traumă. Se vor explora opțiuni de prevenire și intervenții pentru îngrijitor.
Un curs creat pentru a ajuta profesioniștii care lucrează cu copiii cu istoric de traumă și cu familiile acestora, „ascultarea poveștilor traumatice poate avea o încărcare emoțională care compromite funcționarea profesională și scade calitatea vieții”. Conștientizarea impactului acestei expuneri indirecte la traumă – denumită stres traumatic secundar – este un element de bază pentru protejarea sănătății lucrătorului și pentru a se asigura cea mai bună îngrijire posibilă pentru copiii cu istoric de traumă și familiile lor de către cei responsabili să-i ajute.
Structura cursului:
1: Un start bun (abilități pentru un start bun)
2: Traumă, stres traumatic secundar și alte condiții conexe
3: Explorarea răspunsurilor noastre cu privire la stresul traumatic secundar (răspunsuri comune, impact, reflecție personală a STS)
4: Abordarea BURNOUT-ului și Stresului Traumatic Secundar ( crearea echilibrului, realizarea conexiunilor)
5: Planul de acțiune
Cursul are 8 ore de învățare interactivă și poate fi susținut online sau fizic, în funcție de disponibilitatea trainerilor și cerințele cursanților.
Se acordă certificat de participare pentru cele 8 ore de curs.
*Este un curs care face parte dintr-o serie de formare și necesită parcurgerea cursului de bază Îngrijirea Competentă în Traumă (ICT).
Sunt convinsă că aceste cunoștințe vor aduce o mare îmbunătățire a dezvoltării mele personale și chiar profesionale, de asemenea îmi doresc cu ajutorul acestor informații deosebit de utile să pot să ajut și alți oameni care se confruntă cu probleme din tipologia celor studiate. – părinte social