stendra kaufen usdt

Detalii Summit

Summitul își dorește să inspire, să încurajeze și să instruiască persoanele care lucrează cu copiii aflați în dificultate din România. Summitul oferă informații, mărturii, provocări și sprijin moral tuturor celor ce au trecut sau trec prin provocările abandonului, al pierderii și vindecării rănilor sufletești.
Înapoi la pagina principală

11-13 mai | București

Summitul ARFO 2023

Călătorind împreună

Program Summit

Participanții sunt așteptați în intervalul 18:00 – 19:00 pentru check-in. Summitul începe joi pe 11 mai la ora 19:00 cu prima sesiune plenară și se încheie sâmbătă 13 mai la ora 13:30 cu prânzul. Va conține patru sesiuni plenare și șase serii de workshop-uri pe diverse teme de interes pe care le puteți alege înaintea participării la eveniment.

Joi
11 mai

  • 18:00Check-in
  • 19:00Sesiune plenară 1
  • 21:00Încheiere

Vineri
12 mai

  • 8:30Cafea & snacks
  • 9:00Sesiune plenară 2
  • 11:00Cafea & snacks
  • 11:30Workshop 1
  • 12:30Masă prânz
  • 14:00Workshop 2
  • 15:00Workshop 3
  • 16:00Cafea & snacks
  • 16:30Workshop 4
  • 17:30Cină
  • 19:00Sesiune plenară 3
  • 21:00Încheiere

Sâmbătă
13 mai

  • 8:30Cafea & snacks
  • 9:00Workshop 5
  • 10:00Cafea & snacks
  • 10:30Workshop 6
  • 11:30Sesiune plenară 4
  • 13:00Încheiere

Workshopuri

În curs de actualizare.

Anda Mogoș

Psihoterapeut la SoulCare

Gestionarea provocărilor sexualității copiilor adoptați

Scopul acestui workshop este de a ajuta părinții să înțeleagă comportamentele de natură sexuală a copiilor adoptați și să creeze un cadru care să ofere modalități de gestionare.

În mod frecvent, familiile adoptive observă la copiii lor o serie de comportamente de natură sexuală pe care nu știu clar cum să le gestioneze. Acest lucru este complicat de tăcerea inconfortabilă din jurul subiectului, ceea ce le transmite uneori părinților că sunt singuri în fața acestei provocări. Prin acest workshop, însă, părinții vor înțelege mai multe despre dezvoltarea sexuală a copiilor, despre factorii care au contribuit în mod nefavorabil la dezvoltarea lor sexuală și cum poate părintele să abordeze în mod sănătos și vindecător acest subiect.

Jelirea pierderilor în adopție

Adopția este un act plin de iubire și speranță, dar ea este construită pe una sau mai multe pierderi. Copilul adoptat și-a pierdut familia biologică, și, în multe cazuri, părinții adoptivi au pierdut opțiunea de a avea un copil biologic. Pentru a se putea bucura de un nou scenariu și de noua lor familie, este important ca toți să își jelească pierderile, ca să poată vedea astfel toate nuanțele frumuseții relațiilor dintre ei. 

Acest workshop va ajuta părinții să înțeleagă propria lor pierdere, să “citească” printre rânduri comportamentul copilului și să vadă durerea sa, și să știe care sunt acțiunile și atitudinile vindecătoare pentru momentele de durere.

Ioana Todoran

Consilier familial

Grija de sine, drumul de la epuizare la starea de bine

Ce este grija de sine? Obstacole în calea grijii de sine – Ciclul epuizării. Beneficiile grijii de sine. Ciclul stării de bine. Direcții practice – Ce pot face?

  • Vom înțelege de ce grija de sine nu este doar benefică, ci este esențială pentru părintele adoptator
  •  Vom privi la ”Ciclul epuizării” și la gândurile și temerile care îl alimentează
  •  Vom găsi direcții simple și practice înspre o mai bună grijă de sine

Copilul meu cu nevoi speciale – strategii de parenting”

În cadrul acestui atelier ne propunem să privim cu obiectivitate la provocările pe care le aduce în familie prezența unei dizabilități,  să conștientizăm mai mult propria noastră ”poveste” și perspectiva pe care aceasta o aduce în relația cu copilul nostru și  să învățăm strategii eficiente de abordare a diferitelor situații de viață.

Alex Ilie

Director Executiv ARFO

Ajutor când adopția pare că a eșuat

Am dat curs acestui minunat vis – am adoptat. Aveam atâtea idei despre cum vom fi ca părinți, despre cum îi vom îndruma prin viață pe copiii noștri. Despre cât de minunat va fi… și totul este atât de diferit! Nimic din ce știam nu merge. Mă simt atât de dezamăgit(ă) și parcă singurul lucru pe care l-aș vrea este să strig “Opriți autobuzul, vreau să cobor din el!”.

În acest workshop, într-o manieră onestă vom vorbi despre așteptări și despre soluții realiste în cazurile în care relația cu copilul adoptat pare mult diferită decât ne-am imaginat.

Liviu Mihăileanu

Președinte ARFO

Procesul adopției

Un workshop în care poți găsi răspunsuri la întrebări și vei afla detalii despre procesul prin care trece un copil în sistemul de protecție până la adopție. Recomandat viitorilor părinți adoptivi și de plasament.

Mirela Mihăileanu

Formator acreditat ICT și TBRI®

Impactul traumei și modalități practice de creștere a sentimentului de siguranță.

În cadrul workshop-ului vom discuta despre modul în care trauma și stresul traumatic din copilărie pot impacta dezvoltarea psiho-emoțională a copilului, precum și despre strategii care să ajute la diminuarea efectelor negative. Vom încerca să identificăm tipurile de traumă, efectele pe care le poate avea atât asupra creierului, cât și asupra atașamentului. Vom aborda câteva principii despre cum să fim părintele unui copil cu istoric traumatic. Siguranța este un element indispensabil și extrem de important în dezvoltarea psiho-emoțională a fiecărui copil. Siguranța resimțită de un copil este un sentiment care are loc la un nivel primitiv, nu la unul cognitiv. În cadrul workshop-ului vom aborda câteva principii de intervenție TBRI care ne vor arăta cum să îi ajutăm pe copii să se simtă în siguranță.

Trauma și dificultățile de procesare senzorială

Workshop-ul se adresează părinților/îngrijitorilor de copii care pot avea dificultăți în procesarea senzorială, chiar dacă au primit sau nu un diagnostic. Vom înțelege ce este procesarea senzorială și care este legătura dintre trauma pe care orfanii și copiii vulnerabili o întâmpină și provocările care rezultă din procesarea senzorială. Vom explora strategii practice zilnice care să vină în ajutorul celor implicați pentru a îmbunătăți calitatea vieții copilului cu dificultăți senzoriale.

Alex Ilie

Director Executiv ARFO

Ligia Apăscăriței

Psihoterapeut și trainer

Atașamentul adulților și impactul acestuia asupra relației cu copiii

Cel mai mare cadou pe care îl poți face copilului tău este să fii un adult vindecat. Iar aceasta implica dezvoltarea unui stil de atașament securizant. Ce înseamnă? De ce este important atașamentul? Care sunt tipurile de atașament ale adulților și cum se reflectă acestea în relația cu copiii noștri? Vom aborda aceste aspecte și modalități practice prin care putem deveni adulți cu un atașament sigur dobândit, capabili să construiască relații vindecătoare cu copiii lor.

Ligia Apăscăriței

Psihoterapeut și trainer

Dezvoltarea unui atașament securizant la copiii adoptați

Baza pentru sănătate mintală, încredere, stimă de sine ridicată, autoreglare este un atașament sigur dezvoltat de către copii față de adulți. Cei care au trecut prin trauma abandonului au nevoie să învețe să își arate nevoile, să accepte ajutorul, să se simtă în siguranță. Ce pot face ca părinte/specialist pentru ca acești copii care au trecut prin traume să ajungă de la un atașament insecurizant la unul securizant? Vom căuta și vom descoperi împreună acest răspuns, pentru că noi credem că există speranță și vindecare pentru orice copil!

Intervenții practice pentru copiii cu istoric de traumă

Ce sunt grupele de îngrijire și de ce sunt un instrument excelent în drumul spre vindecare al copiilor și adolescenților care au trecut prin traumă?

Te invit la un workshop practic, în care vom oferi și vom primi grijă și vom învăța o modalitate de a forma abilități de viață prin joc de rol. Vino și experimentează ce înseamnă un grup de îngrijire, folosind cei 6 pași din TBRI. Vei putea apoi să folosești principiile și să aplici acești pași în familia ta, tabere sau la locul de muncă.

*Număr limitat de locuri

Corina Caba

Fondator și Director Fundația Casa Speranței

Disciplina în cazul copiilor cu istoric de traumă

Acest workshop va aborda chestiuni importante întâlnite în modelarea comportamentului copiilor sau adolescenților cu istoric de traumă. Deși tendința noastră este de cele mai multe ori să încercăm schimbarea comportamentului rapid acest workshop va pleda pentru abordarea schimbării într-o manieră mai profundă, țintind spre o transformare interioară și finalizând cu comportamentul. Creșterea copiilor și adolescenților care au suferit traume nu este ceva ce se se poate rezolva rapid, ci mai degrabă un maraton de manifestare a grijii și dragostei.

Simptomatologia abuzului - cum o recunoști la copii

Semnele şi simptomele fizice ale abuzului sunt uşor de identificat de un observator atent. Dar în cazul abuzurilor emoționale şi/sau sexuale simptomele sunt mai greu de constatat. În cadrul seminarului specialiştii din domeniile de psihologie şi asistență socială se vor familiariza cu procesul de identificare a diferitelor tipuri de abuzuri.

Alexandru Jurje

Pastor și părinte adoptiv

Modele de implicare a bisericii

Vom porni de la temeiurile biblice, teologice și sociologice pentru care Biserica s-ar implica în ușurarea suferinței copiilor fără familie. Vom descrie câteva căi practice prin care Biserica se poate alătura celor care au făcut din adopția copiilor fără familie preocuparea lor centrală. 

Cum asigurăm continuitate și constanță în susținerea adopției? În ce fel ARFO vine în ajutorul bisericilor și liderilor acestora în acest aspect?

Vom urmări:

  • Descrierea câtorva fundamente biblice, teologice și sociologice pentru care Biserica trebuie să ofere sprijin în chestiunea adopției.
  • Descrierea de modalități concrete în care Biserica poate oferi sprijin persoanelor, familiilor și organizațiilor implicate în adopție
  • Descrierea modalităților în care ARFO vine în ajutorul bisericilor pentru a le abilita să sprijine pe cei implicați în adopție. 

Bullying și cyberbullying

Fenomenul bullying-ului la copii și adolescenți este unul vechi în România, însă abia de curând el a fost recunoscut ca o problemă majoră pentru care se caută diverse strategii și metode de soluționare. Pentru copiii care au experimentat traume în trecut, cum sunt copiii abandonați sau orfani, acest fenomen poate avea rezultate grave și greu de tratat.

În deschidere vom face o descriere concisă a fenomenului de bullying și cyberbullying și a efectelor sale asupra copilului.

Apoi vom analiza câteva căi practice de a observa și diagnostica corect fenomenul.

În ultima parte vom descrie câțiva pași de urmat pentru a trata abuzul, pași atât pe plan legal, cât și pe plan emoțional și psihologic.

Agnes Remalia Dragomir

Psiholog și psihoterapeut

Ileana Socolescu

Psihoterapeut

Anxietatea – la masa dialogului și a intervenției

Vom relua dialogul deschis pe tema anxietății la copii. Întrebări ce pot trece prin mintea multor părinți legate de anxietatea copilului/copiilor: Diferența între teamă și anxietate. Cum ne dăm seama că este anxietate ceea ce simte un copil? Cum, când și cu ce măsurăm anxietatea? Este anxietatea o problemă în sine sau ea ne arată mai degrabă o problemă.

Ce putem face pentru a reduce anxietatea, dacă ea există? Ce rol are specialistul psihoterapeut/ psiholog în situații de anxietate? Acestea sunt doar o parte din întrebările asupra cărora ne vom opri pentru a aduce clarificare.

Vom aduce și cateva tehnici pe care părinții le pot folosi în a ajuta copilul să nu ajungă la anxietate cât și a reduce anxietatea acolo unde ea deja s-a stabilit.

Casiana Acsinte

Medic pediatru și părinte adoptiv

Jennifer Iacob

Trainer TBRI®

Nutriția copilului adoptat.

Obiective – participanții:

  • Vor obține informații generale despre o dietă echilibrată;
  • Vor afla care sunt problemele comune ale copiilor adoptați în relație cu hrana; 
  • Vor obține câteva sugestii despre cum ar putea gestiona aceste probleme;
  • Vor aplica sugestiile învățate în cadrul unei situații ipotetice. 

Nutriția reprezintă aportul de principii alimentare. Mâncatul este un fenomen complex, nu este doar un proces fizic, are și o conotație psiho-emoțională și spirituală, așa că este nevoie de o abordare holistică. 

  • Cum arată o masă echilibrată pentru un copil – principii de nutriție
  • Care sunt provocările
  • Recâștigă controlul. Alege-ți bătăliile

 

Jennifer Iacob

Trainer TBRI®

Strategii sănătoase de relaționare între frați

Este posibil ca frații să se înțeleagă bine între ei? Ar putea ei să devină chiar prieteni? Cum putem să încurajăm relații bune între copiii noștri care par că vor doar să se certe și să se lupte unul cu altul? În acest workshop vom învăța cum să evităm să facem comparații între copii, cum să intervenim într-o manieră utilă dar și cum să știm când să ne retragem, și cum să promovăm o atmosferă bună în relațiile dintre copiii noștri.

Agnes Remalia Dragomir

Psiholog și psihoterapeut

Înțelegând și pledând pentru nevoile copiilor adoptați Cum facem asta în școală?

„Știința trebuie să înceapă cu miturile și cu critica miturilor”. (Karl Popper)

Sunt multe mituri cu privire la copiii abandonați și înfiați. Așa că discuția noastră începe de la mituri și vom trece apoi prin riscuri în modul de pledare pentru copii în școală. Cum putem să fim pledanți și nu victime sau agresori în relație cu școala și profesorii? 

Ce nevoi are un copil înfiat și de ce este important să fie informată școală? 

Cum poate o evaluare psihologică să își dea o imagine realistă asupra posibilelor dificultăți cu care copilul se poate confrunta și cum poți prezenta asta școlii? 

Vom construi împreună, în cadrul workshopului, o abordare sănătoasă și puternică pentru copii și în folosul lor! 

maria mihali

Maria Mihali

Psihoterapeut și părinte adoptiv

Mă simt în siguranță

Obiectivele:

  • Să căutăm și să oferim siguranță este o nevoie înnăscută.
  • Să ajutăm părinții să vadă nevoia din spatele comportamentului.
  • Să conștientizăm rolul relației de siguranță în dezvoltarea emoțională.
  • Să încurajăm părinții să reflecteze la modelul parental dobândit și cum se manifesta el azi ca să îl poată îmbunătăți.

Schiță sumară

  1. Prezentarea nevoii de siguranță.
  2. Fișa și explicarea în mare a cercului și celor două concepte – Baza sigură și refugiu
  3. Rolul mâinilor , Mai mare mai puternic , înțelept și blând
  4. Niciodată nu e prea târziu să fim părinți altfel.

Repararea atașamentului prin adopție

Copiii merită să aibă o familie sănătoasă și adopția este un răspuns la această nevoie esențială în dezvoltarea noastră ca adulți independenți. În cadrul acestui atelier ne propunem:
– să vorbim despre atașament și rolul lui în dezvoltarea emoțională
– să vedem ce impact emoțional are separarea de familia biologică
– să știm cum putem îngriji rănile de atașament
Schița sumară
1. Atașamentul și stilurile de atașament.
2. Rana de atașament în copilărie.
3. Doliul – dragoste dezamăgită și furie neputincioasă
4. Îndrăzneala de a avea din nou încredere.
5. O nouă bază de siguranță pentru a explora lumea.

raluca purici

Raluca Purici

Asistent social

Cum să ne apropiem de copii prin joc

În mod natural copii sunt curioși și le place jocul. Ei învață cum să se relaționeze, cum să își exprime gândurile jucandu-se. De aceea noi, adulții putem prin joc  să ne conectăm cu ei, să îi facem să se simtă în siguranță, să îi învățăm principii de viață.

La workshop vom experimenta câteva jocuri simple și modalități prin care îi putem învăța să se cunoască, să îi cunoască pe ceilalți, să se respecte și să învețe noi abilități. 

” Intră în jocul copiilor și vei găsi un loc unde mințile, inimile și sufletele se întâlnesc.” 

Virginia Axline

Atelier de craft

Uneori mâinile noastre au nevoie să facă ceva frumos pentru ca și inima să se liniștească. Și orice călătorie are momente de popas, când ne oprim să ne gândim la ceea ce am auzit. Unii se odihnesc în aer liber, alții prin activități practice cu un rezultat frumos.

De aceea la summit vom putea modela din lut un vas mic și unic sau putem crea din hârtie, lipici și alte lucruri pentru a face un semn de carte care să ne amintească de un moment în care ne-am oprit și ne-am umplut sufletul.

Vă invităm la workshop pentru a face un semn de carte pentru dvs și pentru un prieten care vă este alături în călătoria pe care ați început-o cu copiii dvs. Sau veți putea modela ceva mic din lut și apoi să îl luați acasă.

Cristina Iancu

Psihoterapeut

Așteptări nerealiste și impactul lor la nivel neurochimic

Cum se formează așteptările în mintea noastră? Cum ajungem să avem anumite așteptări? Care este legătura dintre așteptări și emoție? Cum îți afectează așteptările nerealiste starea de bine și sănătatea psihoemoțională? Care este rolul neurotransmițătorilor – dopamina, serotonina în procesul de formare a așteptărilor? Dar a celor nerealiste? Care este realitatea așteptărilor nerealiste în rândul familiilor care au copii biologici? Dar a familiilor care adoptă? Ce putem face diferit? Cum ne putem seta așteptări echilibrate? Ce faci atunci când ajungi la dezamăgire? Drumul de acolo – spre speranță, ancore de reziliență. Cum îți înveți mintea să regăsească bucurie?

Vă aștept cu drag la workshop să descoperim împreună noi modalități de a trece dincolo de așteptările nerealiste, dar și de a învăța să setăm altele mai potrivite, care să ne ajute să rămânem motivați în ceea ce ne-am propus.

Prof. CFM pr. dr. Elena Căciulan

Fizioclinique București

Influența reflexelor primitive/arhaice în dezvoltare fizică, cognitivă, emoțională a copilului

Reflexele primitive/arhaice sunt bazele fundamentale ale construcției neurologice și sunt indispensabile unei dezvoltări normale motorii, emoționale și cognitive, pe tot parcursul vieții; sunt modele de mișcări automate, comune ființei umane, sunt declanșate prin utilizarea de stimuli senzoriali specifici, iar rolurile lor sunt multiple: de protecție și supraviețuire; de conexiune cerebrală; de integrare senzorială; de securitate interioară; de dezvoltare motorie și cognitivă; echilibrare emoțională.

OBIECTIVE

– creşterea conştientizării importanței reflexelor în viața copiilor și rolul fizioterapeutului în integrarea acestora.
– conștientizarea că activitatea motorie primară a copilului, reprezintă baza pentru viitoarele mișcări intenționale, pentru învățare, dezvoltare intelectuală și emoțională.
– prin integrarea progresivă a reflexelor primare/arhaice la schema motorie, se obține coordonarea mișcărilor și a echilibrului postural și îmbunătățirea comportamentală și intelectuală a copilului.
-Prin neintegrarea reflexelor pot apărea următoarele tulburări: deficit postural, tulburări de învățare, dificultăți comportamentale și emoționale.

 

Tim și Caroline Bailey

Părinți adoptivi și consilieri

Întărirea căsniciei tale pentru a face față dificultăților

Majoritatea dintre noi am intrat în căsătorie mânați de pasiune și entuziasm pentru viața care ne aștepta. Poate ne-am gândit la toate posibilitățile noi de la orizont și la visele pe care le-am urmări împreună! Dar pe măsură ce anii trec, responsabilitățile și poverile noastre cresc. Greutatea circumstanțelor noastre poate crea un zid între noi. Realitatea este că vor exista întotdeauna presiuni, provocări și chiar crize în viața noastră… deci cum ne putem întări căsnicia pentru a face față acestor dificultăți? Vino împreună cu soțul/soția tău/ta și haideți să vedem împreună câteva practici diferite care vă pot întări căsnicia pentru a face față provocărilor care inevitabil îți vor veni în cale. Vei avea ocazia să iei decizii și să creezi noi obiceiuri pe care să le iei acasă cu tine, care îți vor duce căsnicia la un nivel mai profund.

Paul Dîrmon

Psiholog la Asociația Tzuby's Kids

Strategii de gestionare a comportamentelor (indezirabile) ale adolescenților

În cadrul workshop-ului o să încercăm să identificăm și să analizăm împreună care ar putea fi cele mai bune strategii de gestionare a comportamentelor indezirabile ale adolescenților. Vom căuta să ne concentrăm pe acele strategii care au rezultate profunde și pe termen lung, care modelează adolescentul, nu rezolvă doar punctual un anume comportament.

Particularitățile de vârstă ale adolescenței, stilurile parentale și comunicarea autentică dintre părinte și copil conturează relația dintre cei doi. Cu greu se poate face o corectare a comportamentelor copiilor dacă nu există o relație și o conectare autentică. Și plecând de aici, de la acest fundament, trecând prin identificarea posibilelor cauze ale comportamentelor nepotrivite și depășind convingerile noastre eronate cu privire la problematica în cauză, putem parcurge o serie de strategii de gestionare sau corectare a acestor comportamente.

Nathan Burke

CoMission for Children at Risk, membru bord sfătuitori ARFO și Echipa de Training ARFO

Adolescenții și trauma

În acest workshop vom încerca să dezvoltăm o înțelegere de ansamblu a minții adolescenților care îi vor ajuta pe adulți să devină mai empatici și mai înțelegători față de aceștia. Vom introduce câteva strategii pentru conectarea cu adolescenții și pentru a-i ajuta pe aceștia în această perioadă delicată din viața lor.

Suferința și reziliența post-adopție

Toţi oamenii suferă pierderi, dar nu toţi jelesc. Jelirea sănătoasă este calea de a trece prin pierdere pentru a ajunge la o speranţă înnoită și la un scop în viaţă. Acest workshop va prezenta subiectul durerii, în special la copii, și va iniţia îngrijitorii pe drumul înţelegerii modului în care pot ajuta copiii să se vindece și să crească printr-un proces de jelire sănătoasă.

Locație eveniment

Aurrum Palace, Șos. Electronicii Nr. 19, Sector 2, București
higher dosage then standard Viagra
comprar tadalista tether usdt

Anda Mogoș

Anda Mogoș, este doctorand în teologie în cadrul Universității din București, cu tema “Odihnă și epuizare”, a absolvit Universitatea din București, Facultatea de Teologie Baptistă, dublă specializare Teologie –Engleză (2003), un Master of Arts in Biblical Counseling, de la Dallas Theological Seminary (2010), a lucrat ca Women’s Counselor pentru organizația Insight for Living (2008 – 2010), Counseling Internship la Compass Clinic, TX (2008-2009).

A devenit membră American Association of Christian Counselors (2010), a terminat o Formare în Psihoterapie de Familie și Cuplu (2015), a absolvit Institute for Sexual Wholeness (2017), a terminat Formare în Psihoterapie Adleriană (2017).

Predă consiliere și terapie maritală și de familie pentru programul online al Ecclesia College, Arkansas (2017). A publicat Drum prin doliu, Educația sexuală în familie. Are peste 5.000 de ore de terapie cu clienții.



Ioana Todoran

Ioana Todoran este psihoterapeut sistemic, coach, formator și facilitator certificat al programului de educație parentală “Cercul siguranței”. Este fondatoarea grupului “De tine cine are grijă?” – primul grup de sprijin pentru părinții copiilor cu nevoi speciale din Timișoara.

Ca fost părinte de plasament, ea s-a specializat în abordarea copiilor cu istoric de traumă, urmând cursuri ca MWC (Mindfulness and Wellbeing of Children) și TBRI (Trust Based Relationship Intervention). Are un masterat în integrarea educațională a copiilor cu dizabilități și peste cincisprezece ani de experiență în acest domeniu.

Lucrează cu familii și adolescenți și este organizator al taberelor de reconectare în cuplu “Acasă”. Este căsătorită de douăzeci de ani și mamă a doi băieți.

Alex Ilie

Împreună cu soția sa, Nati, Alex are 7 copii adoptați.

A studiat psihologie, sociologie dar și teologie și leadership.

De-a lungul timpului a ocupat diferite poziții ca profesor și director la liceu, director național pentru o organizație studențească sau pastor. Totdeauna a crezut că, credința creștină ar trebui trăită atât de radical încât singurele două posibile explicații să fie “voi sunteți nebuni sau Cristos este viu”.

Din 2015 Alex este director executiv al Alianței România fără Orfani, aducând împreună sute de ONGuri, biserici și alte instituții, animate de un singur vis: Fiecare copil din România să crească într-o familie permanentă dedicată bunăstării lui.

Este pasionat și fascinat de complexitatea ființei umane. De cărți, călătorii, filme, de o cafea bună dar niciuna din acestea singur ci animate de o discuție bună. Se consideră un om bogat în mod special datorită câtorva relații profunde din viața lui.

Liviu Mihăileanu

Liviu Mihăileanu este Președinte al Asociației Tzuby’s Kids, organism autorizat să desfășoare servicii în domeniul adopției interne, și Președinte al Bordului ARFO.

S-a alăturat echipei ARFO din iunie 2015 ca reprezentant al Alianţei pentru acţiuni de lobby şi advocacy, este coautor al primei cărţi despre activitatea de lobby din România și are o experienţă de peste 20 de ani în management şi consultanţă. A oferit asistenţă pentru conformarea instituțiilor publice cu reglementările Uniunii Europene şi a derulat proiecte majore în managementul riscului şi de conformitate. În prezent este lider al serviciilor de Knowledge Management pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa în cadrul unei firme multinaționale de consultanţă.

Liviu are doi copii adoptați, este formator acreditat ANC/CNFPA şi membru al Consorţiului de Traumă ARFO.

Mirela Mihăileanu

Mirela Mihăileanu este formator acreditat Îngrijirea Competentă în Traumă (ICT) și Intervenția Bazată pe Relații de Încredere (TBRI) a susținut cursuri de Îngrijire competentă a copiilor cu istoric de traumă pentru sute de părinți adoptivi, familii de plasament, educatori și voluntari ca parte a Academiei de Training din cadrul Asociației Tzuby’s Kids, unde este membru fondator. Pasiunea Mirelei este de a înțelege modificările care au loc în biologia şi psihologia copilului care a suferit abuz, neglijarea severă, abandon și de a ajuta părinții și îngrijitorii copiilor să contribuie la vindecarea acestora. Convingerea Mirelei este că dreptul fundamental al fiecărui copil este să crească într-o familie permanentă în care copiii să-și găsească apartenența, siguranța și echilibrul psiho-afectiv atât de necesar recuperării traumelor suferite.

Alex Ilie

Împreună cu soția sa, Nati, Alex are 7 copii adoptați.

A studiat psihologie, sociologie dar și teologie și leadership.

De-a lungul timpului a ocupat diferite poziții ca profesor și director la liceu, director național pentru o organizație studențească sau pastor. Totdeauna a crezut că, credința creștină ar trebui trăită atât de radical încât singurele două posibile explicații să fie “voi sunteți nebuni sau Cristos este viu”.

Din 2015 Alex este director executiv al Alianței România fără Orfani, aducând împreună sute de ONGuri, biserici și alte instituții, animate de un singur vis: Fiecare copil din România să crească într-o familie permanentă dedicată bunăstării lui.

Este pasionat și fascinat de complexitatea ființei umane. De cărți, călătorii, filme, de o cafea bună dar niciuna din acestea singur ci animate de o discuție bună. Se consideră un om bogat în mod special datorită câtorva relații profunde din viața lui.

Ligia Apăscăriței

Ligia Apăscăriței, este o persoană pasionată de a cunoaște și ajuta oamenii, fiind sensibilizată de persoanele care au suferit traume.

Este psiholog, licențiat în anul 2007, la Univ.A.I.Cuza, Iași, cu master în Terapii de Familie și Cuplu (2009), având studii/cursuri în Teologie CDE, psihoterapeut de familie și cuplu acreditat COPSI, cu peste 15 ani experiență în lucrul cu copiii, adolescenții și tinerii.

Este consilier creștin și trainer al Cursului de Formare în Consilierea Creștină certificat în cadrul Asociației Consilierilor Creștini din România, formator acreditat de CNFPA și trainer în ICT (Îngrijirea Competentă în Traumă) și în TBRI (Intervenția Bazată pe Relații de Încredere), cursuri organizate de Alianța România Fără Orfani

A participat la numeroase cursuri de formare și specializare în ce privește lucrul cu persoanele care suferă (PlayTherapy, Psihotrauma, etc.). A organizat și susținut conferințe pe diverse teme din domeniul consilierii, formarea atașamentului și prevenirea și intervenția în abuzul sexual fiind printre subiectele ei de interes.

A activat sub diverse roluri în viața oamenilor: ca sfătuitor, prieten, profesor, psiholog, terapeut, trainer, și mereu s-a identificat cu pasiunea de a sluji oamenilor în grupuri mici și personal. Unul dintre motto-urile preferate: “Viața înseamnă relații, restul sunt doar detalii.”

Ligia Apăscăriței

Ligia Apăscăriței, este o persoană pasionată de a cunoaște și ajuta oamenii, fiind sensibilizată de persoanele care au suferit traume.

Este psiholog, licențiat în anul 2007, la Univ.A.I.Cuza, Iași, cu master în Terapii de Familie și Cuplu (2009), având studii/cursuri în Teologie CDE, psihoterapeut de familie și cuplu acreditat COPSI, cu peste 15 ani experiență în lucrul cu copiii, adolescenții și tinerii.

Este consilier creștin și trainer al Cursului de Formare în Consilierea Creștină certificat în cadrul Asociației Consilierilor Creștini din România, formator acreditat de CNFPA și trainer în ICT (Îngrijirea Competentă în Traumă) și în TBRI (Intervenția Bazată pe Relații de Încredere), cursuri organizate de Alianța România Fără Orfani

A participat la numeroase cursuri de formare și specializare în ce privește lucrul cu persoanele care suferă (PlayTherapy, Psihotrauma, etc.). A organizat și susținut conferințe pe diverse teme din domeniul consilierii, formarea atașamentului și prevenirea și intervenția în abuzul sexual fiind printre subiectele ei de interes.

A activat sub diverse roluri în viața oamenilor: ca sfătuitor, prieten, profesor, psiholog, terapeut, trainer, și mereu s-a identificat cu pasiunea de a sluji oamenilor în grupuri mici și personal. Unul dintre motto-urile preferate: “Viața înseamnă relații, restul sunt doar detalii.”

Corina Caba

Corina Caba, este Fondator și Director al Fundației Casa Speranței din Oradea. Este asistent social de peste 20 de ani și împreună cu colegii săi au ajutat peste 400 de copii abandonați sau orfani să-și găsească familii iubitoare și permanente. Ea însăși a adoptat patru copii.

Pasiunea ei este de a vedea fiecare copil tratat ca cel mai important, indiferent de sex, etnie, dizabilități sau vârstă.

Convingerea Corinei este că dreptul fundamental al fiecărui copil este să crească într-o familie permanentă și sigură. A lucrat toată viața împotriva instituționalizării copiilor și crede că ar trebui să fie doar două opțiuni pentru copil: familia biologică sau familia adoptivă.

Alexandru Jurje

Alexandru Jurje, inginer preocupat de cele sfinte și pastor preocupat de cele pământești, căsătorit cu Debora, tatăl lui Maia și Cris, navighează apele învolburate ale vieții de soț, părinte și ghid al celor care mai caută pe Dumnezeu și care mai vor să facă ceva semnificativ în lume.

Agnes Remalia Dragomir

Ileana Socolescu

Casiana Acsinte

Mamă a două fetițe născute din inimă și a unui băiețel născut din burtică, medic rezident pediatru, trainer al cursului Îngrijirea Competentă în Traumă, oferit de Alianța România Fără Orfani.

Jennifer Iacob

Jennifer a fost instruită în Canada ca asistentă medicală și s-a simțit chemată să lucreze cu părinții – în special cu părinții adoptivi care lucrează pentru a construi familii puternice, cu relații sănătoase. Ea este formator acreditat Îngrijirea Competentă în Traumă (ICT) și Intervenția Bazată pe Relații de Încredere (TBRI). Jennifer crede că fiecare copil merită să fie într-o familie și vrea să ajute să susțină familiile care au ales să adopte.

Jennifer este căsătorită cu Răzvan și împreună au trei copii biologici. A fost și asistentă maternală și speră să facă asta din nou. Bucureștiul a fost “acasă” al ei de mai bine de 22 de ani, dar recent s-a mutat în Canada împreună cu familia ei. Jennifer continuă să sprijine ARFO în munca lor, deoarece crede cu tărie în cauza și mesajul lor.

Jennifer Iacob

Jennifer a fost instruită în Canada ca asistentă medicală și s-a simțit chemată să lucreze cu părinții – în special cu părinții adoptivi care lucrează pentru a construi familii puternice, cu relații sănătoase. Ea este formator acreditat Îngrijirea Competentă în Traumă (ICT) și Intervenția Bazată pe Relații de Încredere (TBRI). Jennifer crede că fiecare copil merită să fie într-o familie și vrea să ajute să susțină familiile care au ales să adopte.

Jennifer este căsătorită cu Răzvan și împreună au trei copii biologici. A fost și asistentă maternală și speră să facă asta din nou. Bucureștiul a fost “acasă” al ei de mai bine de 22 de ani, dar recent s-a mutat în Canada împreună cu familia ei. Jennifer continuă să sprijine ARFO în munca lor, deoarece crede cu tărie în cauza și mesajul lor.

Agnes Remalia Dragomir

Maria Mihali

Maria Mihali este psihoterapeut cu formare în Terapie Familială și Practică Sistemică, cu certificare in Cercul Siguranței si TBRI, terapeut acreditat in Terapia Centrată pe Emoții ICEEFT si nu in ultimul rând părinte adoptiv.

Raluca Purici

Asistent social, lucrează din 2008 cu persoanele cu dizabilități în cadrul Fundației Ancora Salvării și Asociația Surâsul Albastru din Iași. Organizează grupuri de suport pentru părinți și activități de terapie prin joc pentru copiii cu autism și alte dizabilități.

Este implicată în acțiuni de voluntariat pentru copii cu dizabilități în Republica Moldova și Tanzania.

Cristina Iancu

Prof. CFM pr. dr. Elena Căciulan

Tim și Caroline Bailey

Tim și Caroline Bailey sunt din Statele Unite, părinții a 4 copii frumoși – 1 copil adoptat, 1 copil în plasament și doi copii biologici. Sunt căsătoriți de 13 ani și locuiesc în România de 11 ani, lucrând direct cu copiii orfani și abandonați și cu familiile și ONG-urile care au grijă de ei. Ca parte a mișcării Alianța România Fără Orfani, Caroline este practicantă TBRI, iar Tim este Life coach. De asemenea, ei oferă coaching pentru căsătorie și debriefing lucrătorilor creștini și părinților adoptivi din România.

Paul Dîrmon

Nathan Burke

Detalii Summit

Detalii Summit